Geng Saya!

Pages

24 August 2011

Kisah Gua dan Brader

                                Pada suatu pagi yang damai, burung-burung pun berkicauan, ada yang bekerja,ada yang bergembira…opsss….dah macam opening cerita Usop Wilcha la pulak kan? Hahaha. ..Macam biasa la..pagi-pagi gua menyetatkan motor “Harley Davidson”  biru gua sebelum nak pergi ke kelas..vroomm….vroomm bunyinya…ala-ala Mat Motor yang berkaliber gua betenggek atas motor  sementara menunggu enjin motor gua panas.  Setelah  10minit gua bertenggek atas motor macam Makcik Karipap menunggu pelanggan, gua pun gerak ke lokasi...dengan gaya yakinnya gua pun memecut laju…terasa sejuk plak atas kepala…”Apsal  seram sejuk je ubun-ubun kepala gua nih?” bisik dalam hati gua yang suci murni ni. Tiba-tiba gua terpandang side mirror motor Harley gua nih…”Ciss….lupa nak sarung helmet kat ubun-ubun!” jerit-jerit pondan gua dalam hati. Ape lagi, patah balik la…haishhh…sambil menyanyikan lagu Bahtera Merdeka, gua pun patah balik ke rumah sewa.

                                Perjalanan yang tertunda akibat kebodohan sendiri gua teruskan jugak selepas itu. Biasa la..gua kalau bawak motor suka ala-ala santai….motor ”Harley Davidson” memang kene bawak santai..baru macho ye tak? Hahahaa…satu lagi gua baru teringat…hari ni exam la! Ape pasal gua asyik lupa gua pun tak tau la…maybe tiap-tiap hari tertelan semut masa tido kot!

                                Akhirnya sampai jugak gua kat lokasi. Kalau budak-budak Uitm panggil “Twin Tower”..tak payah nak omputih sangat  la..haha..cukupla kalau gua sebut gua dah sampai kat fakulti. Berdebar-debar jantung gua nak ambik exam pagi ni..yela..tak tau la cukup ke tak preparation nak jawap soalan-soalan exam..dah naik berkutu kepala stadi nih….”Takpe la,jawap je” bisik pancreas gua. Elok je lepas parking motor,tiba-tiba ada sorang brader ni angkat tangan..”Woi,lame tak nampak? Nak pegi mane?”…gua tak kenal pun sape,tapi memang brader tu pandang gua la…gua pun buat-buat la peramah...dengan selamber badaknya gua menjawap “Aku ade exam harini”…terus brader tu pun gelak kat gua…”Apsal lak brader ni? Pedih ulu hati ke? Nak pegi exam pun lawak ke? “ bisik pancreas gua. Dengan tak puas ati gua pun terus tanya brader yang berfesyen ala-ala M.Daud Kilau tu…”Apsal gelak bro? Lawak ke?”….dengan selamba jer brader tu pun membalas…”Aku bukan cakap ngan kau, aku cakap dengan orang blakang kau.”...Gua rase nak tanam kepala gua.







p/s: pandang kiri kanan depan dan belakang...anda mampu mengubahnya

2 Komen:

Unknown said...

oohh moto harley davidson color biru kat uitm tu awk punya lah ye hehe..mmg patut dibenam kepala kat dalam tanah je haha..gud luck bro!

http://dlangitbiru.blogspot.com/2011/08/rabu-tanpa-kata-3.html

Khalid Razak said...

hahahahaha..maluuuuuuuuuuu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...